Microsoft
-”Hvor mange af jer ejer en rigtig version af office?”
-Steffen Lundgren Kristensen, marketing manager hos Microsoft Danmark
-Matrix over hvor Microsofts X-Box 360 befinder sig i forhold til PS3 og Wii i henhold til POWER og APPROACHABILITY. X-Box var høj på power, men lav på approachability. Microsoft vil gerne have både høj power og høj approachability.
-
-”Microsoft er ikke i konkurrence med Apple, da Microsoft udvikler software til hardware, hvorimod Apple udvikler hardware (og dertilhørende software))”
-”Vi overvurderer hvad der kan ske på 5 år, men undervurderer hvad der kan ske på 2 år” Steffen om Wii’en, som både Sony og Microsoft grinede af.
-”Connection is king.” Microsoft 3 screen philosophy, hvor deres software er bindeled. De tre “skærme” er her mobiltelefonen, pc’en og konsol (dvs. tv-skærmen).
-Fremtidens marked:
o”Controllerfri”
o”Alt er gratis” – film, musik, internet
-Udfordringer ved nuværende tilgang:
oDyrt
oPrisspiral
oKortsigtet
oProduktfokus vs. behovfokus
-Project Natal Demo – voice recognition, body recognition, motion tracking, ”you are the controller”, baseret på ideen om Wii – men mere udviklet. ”All the experience you need is life experience”
-
- Project Natal Milo – udviklingen af en Kunstig Intelligens, der interagerer med dig i realtid og responderer i forhold til hvilket humør du er i og hvad du gør. Reagerer på toneleje, kropssprog, ansigtsudtryk, de ord du siger. Natal kan scanne hvad du tegner på et stykke papir og holder op foran kameraet og overfører det til spillet.