Cand.it. Interaktive Digitale Medierhttp://www.cand-it.aau.dk/shapeimage_2_link_0

  Microsoft

-”Hvor mange af jer ejer en rigtig version af office?”

-Steffen Lundgren Kristensen, marketing manager hos Microsoft Danmark

-Matrix over hvor Microsofts X-Box 360 befinder sig i forhold til PS3 og Wii i henhold til POWER og APPROACHABILITY. X-Box var høj på power, men lav på approachability. Microsoft vil gerne have både høj power og høj approachability.

  1. -”Microsoft er ikke i konkurrence med Apple, da Microsoft udvikler software til hardware, hvorimod Apple udvikler hardware (og dertilhørende software))”


-”Vi overvurderer hvad der kan ske på 5 år, men undervurderer hvad der kan ske på 2 år” Steffen om Wii’en, som både Sony og Microsoft grinede af.

-”Connection is king.” Microsoft 3 screen philosophy, hvor deres software er bindeled. De tre “skærme” er her mobiltelefonen, pc’en og konsol (dvs. tv-skærmen).

-Fremtidens marked:

o”Controllerfri”

o”Alt er gratis” – film, musik, internet

-Udfordringer ved nuværende tilgang:

oDyrt

oPrisspiral

oKortsigtet

oProduktfokus vs. behovfokus

-Project Natal Demo – voice recognition, body recognition, motion tracking, ”you are the controller”, baseret på ideen om Wii – men mere udviklet. ”All the experience you need is life experience”

  1. -    Project Natal Milo – udviklingen af en Kunstig Intelligens, der interagerer med dig i realtid og responderer i forhold til hvilket humør du er i og hvad du gør. Reagerer på toneleje, kropssprog, ansigtsudtryk, de ord du siger. Natal kan scanne hvad du tegner på et stykke papir og holder op foran kameraet og overfører det til spillet.


 
FORSIDE            Forside.htmlshapeimage_4_link_0
DESTINATIONERNEDestinationerne.htmlshapeimage_5_link_0
LINKSLINKS.htmlshapeimage_6_link_0
HYGGENHyggen.htmlshapeimage_7_link_0
CLAUSCLAUS.htmlshapeimage_8_link_0

Design by Peter Vistisen & Martin Backlund Rasmussen