Cand.it. Interaktive Digitale Medierhttp://www.cand-it.aau.dk/shapeimage_2_link_0
FORSIDE            Forside.htmlshapeimage_4_link_0
DESTINATIONERNEDestinationerne.htmlshapeimage_5_link_0
LINKSLINKS.htmlshapeimage_6_link_0
HYGGENHyggen.htmlshapeimage_7_link_0
CLAUSCLAUS.htmlshapeimage_8_link_0

M2FILM Productions

M2film er et af Jyllands førende produktionsselskaber der laver reklamevideoer, musikvideoer, animationsvideoer og TV. De producerer reklamer for bl.a. Fakta, Bilka, Føtex, Fleggaard og Lego samt TV, bl.a. serien om Nordkaperen med Troels Kløvedahl.

Virksomheden startede i en blomsterbutik i Sønder Allé i Århus i 1998. Dengang bestod virksomheden kun af 2 personer. I dag består M2film af 40 medarbejdere og omsatte sidste år for 55 millioner kroner. Deres hovedkvarter er ved Århus’ Sydhavn i Filmbyen, et hot-spot for produktionsselskaber hvor virksomhederne har adgang til bl.a. filmstudier.

M2film er placeret på øverste etage med udsigt over havnen. Når man træder ind i de moderne lokaler får man fornemmelsen af en kreativ virksomhed, der er med på beatet. Glasvægge, fladskærme, moderne møbler og en kaffemaskine på størrelse med et køleskab er nogle af de første ting man lægger mærke til. Overalt sidder medarbejdere og arbejder ved deres Macs, kun én pc er synlig.

Vi bliver vist ind i det store mødelokale hvor vi får præsenteret nogle af de mange reklamer M2film har produceret. Det er tydeligt, at de produktioner som direktør Mads Munk er mest stolte af er Fakta, Fleggaard og Lego. Han viser stolt sin Bronze Løve frem, en pris som M2film har vundet i Cannes for Fakta reklamerne ved den internationale reklamefilmfestival Cannes Lions – reklameverdenens modsvar til Den Gyldne Palme.


Da vi senere spørger hvordan den gode reklame ser ud, får vi at vide, at et vigtigt element er indsigt. At man er i stand til at sætte sig i modtagerens sted og illustrere situationer som modtageren kan relatere til. Fx Fakta reklamerne, der er filmet med skjult kamera og hvor butikkens kunder kommer ud i nogle mærkelige situationer. Man kan som modtager ikke lade være med at forestille sig, hvordan man selv ville have det i de givne situationer. At reklamerne desuden har humor og er en smule grænseoverskridende er også noget, som M2film lægger vægt på.

 

Design by Peter Vistisen & Martin Backlund Rasmussen