Cand.it. Interaktive Digitale Medierhttp://www.cand-it.aau.dk/shapeimage_2_link_0
FORSIDE            Forside.htmlshapeimage_4_link_0
DESTINATIONERNEDestinationerne.htmlshapeimage_5_link_0
LINKSLINKS.htmlshapeimage_6_link_0
HYGGENHyggen.htmlshapeimage_7_link_0
CLAUSCLAUS.htmlshapeimage_8_link_0

Det Interaktive Hus


Funkhauser Film skaber, udvikler og co-producerer HQ animationsfilm til såvel børn som voksne.


Funkhauser indgår i et kreativt samarbejde med omkring 50 andre indenfor kommunikations-, 3D-animations-, computerspils-, grafisk design og mobilbranchen.

I de syv år Funkhauser har eksisteret, har de tre medarbejdere, Poul Kofod, Michael Christensen og Jesper Østergaard, bl.a. været med til at producere:


Skipper and Skeeto

Animationsfilm over det kendte børnecomputerspil: Magnus og Myggen. Funkhauser har i dette

tilfælde købt licens til at producere animationsfilmen.


FairyTaler -

Forskellige animationsfilm over HC Andersens kendte eventyr. Der er her lagt et stort arbejde i at få alle

filmene til at have den samme spillelængde, selvom de originale eventyr fylder alt fra 1½ side til flere 

bind.


The Legend of Enyo

26 animationsfilm af 26 minutters varighed. Selvskrevet drejebog. Dette projekt kræver en stor del

programmering og outsourcing til Kina. 150 programmører koder to fulde afsnit om ugen. En stor del af

støtten til projektet er fundet uden for Skandinavien – omkring 50% fra Australien. ’Enyo’ udkommer

worldwide. Funkhauser får kun omkring 15% af det genererede overskud.  




















Apex Virtual Entertainment lille MMORPG-virksomhed.

Grundet virksomhedens størrelse er der ansat en kreativ producer og en gamedesigner til at lede spilproduktionen, samt en økonom til at holde virksomheden oven vande. Mens gamedesigneren er visionsbærer, står den kreative producer for projektledelsen og (ca.) 10% af de økonomiske aspekter. Økonomen står for den resterende del, der bl.a. inkluderer forretningskoncept, budget til udvikling af prototyper, lønninger og evt. udvidelse af virksomheden.    


Apex arbejder pt. med et MMORPG-hestespil kaldet Riders & Ranches Online. Som udgangspunkt er spillet gratis for enhver. Der hvor Apex regner med at tjene penge er via tillægsprodukter til spillets avatarer, som de mere erfarende spillere kan have til hensigt at købe.



Art of Crime Interactive Cross-Media Crime Stories

Art of Crimes vision er at skabe og levere nye typer cross-media universer indenfor nicher, der dækker hullerne i den internationale underholdningsbranche.


Konceptet Crimeville skal føre denne vision ud i livet. Crimeville er først og fremmest en hybrid mellem en TV-serie og et online computerspil for tweens. Først bliver seerne præsenteret for et TV-afsnit men en åben slutning (med en børnevenlig crime-gåde). Det er meningen, at de herefter skal gå på nettet og navigere rundt i crimeville-universet, for at finde en løsning på gåden.


Pt. er Crimville-øen under konstruktion (release til foråret 2010). Når systemet er up and running vil det i første omgang dække over 36 forskellige karakterer (personligheder), samt et hav af locations og historier.

Art of Crime arbejder derudover også på, at lancere Crimeville som: spillekort, mobilspil, magasin, comic-strip mm.  



Limbo Game

Limbo er en lille dansk spilvirksomhed med høje ambitioner. Hvis man hypen for gode varer, tegner spillet Limbo til også at blive en succes, når det engang udkommer.


Besøget hos Limbo var især omdrejet en diskussion omkring små spilproduktioner, og hvilke fordele man kan drage sig af, når man er en lille fisk i det store hav.   


Af den grund kommer spillet ikke til at kunne købes i butikkerne – det er derimod kun muligt at købe licens til det online. Valget af denne distributionsmetode skyldes de store omkostninger, der er forbundet med publiceraftaler – tryk af spil-CDer, cover, transport ud til butikkerne osv.


Limbo har ligeledes valgt kun at gøre sig gældende på kendte platforme og ved kendte engines, såsom: PSP, Nintendo DS og PC (online) – Limbo skal med andre ord ikke ud og skabe rammerne for deres spil. De skal bare koncentrere sig om at lave spil.

 

Design by Peter Vistisen & Martin Backlund Rasmussen